Ministerstwo Zdrowia chce usprawnić pracę na Szpitalnych Oddziałach Ratunkowych i tym samym skrócić czas oczekiwania pacjentów na przyjęcie przez specjalistę. Pomóc mają w tym m.in. automaty z biletami. Choć z intencjami resortu lekarze się zgadzają, zaznaczają, że na pierwszym miejscu i tak zawsze stać będzie pacjent, a nie jego numer w kolejce.
Automaty z biletami, urządzenia generujące kolorowe opaski, określające pilność udzielenia pacjentowi pomocy, a także tablice informacyjno-przywoławcze, wyświetlające szacunkowy czas oczekiwania w kolejce - wszystko to pojawić ma się docelowo na SOR-ach we wszystkich polskich szpitalach.
Zdaniem Ministerstwa Zdrowia rozwiązania te nie tylko usprawnią pracę personelu i ujednolicą organizację Szpitalnych Oddziałów Ratunkowych w całym kraju, ale także zminimalizują czas oczekiwania pacjentów na pomoc specjalisty, a tym samym przyczynią się do skrócenia kolejek.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień