Tomasz Mateusiak

Zakopane polskim Hollywood?

Indyjska wersja „Romeo i Julii” - jednym z ostatnich filmów nakręconych w Zakopanem w 2011 r. Fot. Tomasz Mateusiak Indyjska wersja „Romeo i Julii” - jednym z ostatnich filmów nakręconych w Zakopanem w 2011 r.
Tomasz Mateusiak

Miasto chce w przyszłym roku dopłacać filmowcom, którzy zdecydują się kręcić filmy pod Tatrami Ma być stworzony Zakopiański Fundusz Filmowy, by wypromować przepiękne okolice Podhala

Władze miasta mają pomysł, w jaki sposób w miarę tanim kosztem reklamować Zakopane przed wielomilionową publicznością. Uznały, że trzeba sprawić, by plenery miasta pojawiły się w filmie lub popularnym serialu. Od 2018 r. pod Giewontem ma funkcjonować specjalny fundusz filmowy, który będzie wspierał ten cel.

Pomysł Wojaka

O tym, że władze Zakopanego chcą przyciągnąć filmowców pisaliśmy po raz pierwszy już rok temu.

Przewodniczący komisji kultury i filmowiec - Maciej Wojak, zaproponował, by burmistrz stworzył fundusz filmowy. O pieniądze mogliby się starać polscy lub zagraniczni twórcy pełnometrażowych produkcji. Warunek by ł jeden. Akcja filmu miała się rozgrywać w Zakopanem i w okolicach.

- Tu nie brak pięknych krajobrazów - mówił radny Wojak. Ubolewał, że filmowcy nie dostrzegają tych walorów krajobrazu i chciał to zmienić. Warto przypomnieć, że Zakopane już było miejscem serialu„Szpilki na Giewoncie” w reż. Filipa Zylberta czy filmów: „Jeszcze raz” z Danutą Stenką w obsadzie czy też drugiej części komedii kryminalnej „Sztos” w reż. Olafa Lubaszenki.

Z dalszej części tekstu dowiesz się jak władze zakopanego chcą przyciągnąć filmowców oraz co o pomyśle sądzą mieszkańcy stolicy Podhala.

Pozostało jeszcze 65% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Tomasz Mateusiak

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2024 Polska Press Sp. z o.o.