UOKiK porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Sprawdzili 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12 z nich.
71 proc. osób badanych przez Kantar Public na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyznało, że nie kupiło produktu tej samej marki w Polsce i za granicą. 86 proc. nie słyszało o pojęciu „podwójna jakość żywności” lub nie wie co ono oznacza. Tylko 3 proc. konsumentów wie, co się pod nim kryje.
- Sprawdzono 101 par produktów. Istotne różnice dotyczyły 12.
- Wielu konsumentów jest przekonanych, że towary sprzedawane w Polsce mają inną jakość od tych na zachodzie.
- Prawie połowa ankietowanych Polaków twierdzi, że mogą zapłacić więcej za produkt lepszej jakości.
Czytaj więcej w pełnej wersji artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień