UOKiK: iPhone za 800 SMS-ów wartych 24 tys. zł. Firma: To nieprawda! Spór rozstrzygnie sąd
Serwisy HotAwards i HotPrizes miały być promowane w taki sposób, aby sugerować konsumentom, że biorą udział w konkursie. By „wygrać”, trzeba było wysłać SMS-y za nawet kilkadziesiąt tys. zł - podaje UOKiK. Firma zaprzecza i idzie do sądu.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował właśnie, że wydał dwie decyzje dotyczące serwisów internetowych z „nagrodami”. - Były one promowane w taki sposób, aby zachęcić konsumentów do wysyłania SMS-ów premium, choć - jak się potem okazywało - nie wystarczało to do uzyskania „wygranej” - podaje biuro prasowe urzędu.
Konsumenci widzieli w internecie reklamy informujące o możliwości otrzymania m.in. tabletów, laptopów, konsoli do gier, telefonów komórkowych. Były one opatrzone hasłami w rodzaju: „Wygraj”, „Wystarczy kilka minut!”. Po rozwiązaniu zadania konkursowego pojawiał się napis typu: „Gratulacje! Udało ci się!”, a następnie komunikat: „To już ostatni krok! Uzupełnij swoje dane. Wyślij SMS’a o treści (…) pod numer (…)”.
Co zdecydował UOKiK? Czytaj w pełnej wersji artykułu.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień