Tipo godnie broni honoru Fiata
Fiat tipo w wersji sedan przebojem wszedł w zeszłym roku na nasz rynek.
W naszym teście wypadł bardzo dobrze. Tym razem wzięliśmy pod lupę 5-drzwiową odmianę hatchback, która niedawno pojawiła się w naszych salonach.
Nadwozie
Do słupka C, zarówno sedan, jak i hatchback, a także kombi są takie same.
Różnice w rozstawie osi wynoszą zaledwie 1 cm. Hatchback jest z wyglądu bardzo proporcjonalny. Dopracowano w nim detale i dlatego do wyglądu tego modelu nie mamy żadnych zastrzeżeń.
Wnętrze
Tipo jest chętnie wybierany z uwagi na relatywnie niską cenę.
W jego kabinie nie czuje się jednak, że to wóz, na którym oszczędzano. Jest skromnie, ale za to funkcjonalnie. Zegary czytelne, obsługa intuicyjna - czegóż chcieć więcej.
Silnik
Do jazd testowych wybraliśmy najsłabszą wersję silnikową. Nie czuliśmy się zawiedzeni ani osiągami ani spalaniem, które średnio wyniosło 7,1 l/100 km. Oczywiście cały czas mieliśmy świadomość jaki motor mamy pod maską. Tipo z 95-konną jednostką 1,4 jest wyborem rozsądku.
Komu nie zależy, aby z piskiem opon ruszać ze skrzyżowania czy pędzić autostrada 200 km/h, ten tym napędem nie powinien być zawiedziony.
Podsumowanie
Fiat wprowadzając do produkcji tipo uratował swój honor jako producenta aut skromnych, ale praktycznych. Oczywiście najchętniej wybierany jest sedan, ale 5-drzwiowej wersji hatchbacka też nic nie brakuje. Bagażnik wprawdzie ma mniejszy, ale za to w kabinie jest tak samo, jak w odmianie 4-drzwiowej, czyli całkiem przestronnie, nawet na tylnej kanapie. Poza tym wersja hatchback jest po prostu ładnym samochodem.
Ciało bez głowy znalezione w zaroślach na Chojnach!
MAGDALENA ŻUK - NOWE FAKTY, OKOLICZNOŚCI ŚMIERCI, WYNIKI SEKCJI ZWŁOK MAGDALENY ŻUK FILM
Życzenia imieninowe, życzenia na imieniny, wierszyki na imieniny
FIDGET SPINNER. Co to jest Fidget Spinner?
Wyniki LOTTO
Hatchback jest wprawdzie droższy od sedana, ale i tak wart swojej ceny, szczególnie w tańszych wersjach.