Miasto ruszyło z przygotowaniami do budowy półkilometrowego odcinka południowej obwodnicy Stargardu. Nowa droga będzie na odcinku od ulicy Składowej do ulicy Orzeszkowej.
Z końcem czerwca ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowo-kosztorysowej przedsięwzięcia. Już jest wykonawca.
- Zakres prac budowlanych dotyczący wykonania północnej obwodnicy miasta o długości pięciuset metrów będzie obejmował rozbiórkę istniejącej nawierzchni bitumicznej na odcinku ulicy Składowej oraz przebudowę czterech skrzyżowań - informują urzędnicy magistratu.
Przebudowane zostaną skrzyżowania z drogą gruntową przy działkach, a także krzyżówki z ulicami Podmiejską, Podleśną i Orzeszkowej. Nowa jezdnia, według założeń, będzie miała szerokość 7 metrów. Ma to być trasa dwujezdniowa, każdy z pasów ruchu ma mieć po 3,5 metra szerokości. Nowa inwestycja uwzględni potrzeby rowerzystów. Wzdłuż odcinka południowej obwodnicy Stargardu budowana będzie ścieżka rowerowa o szerokości co najmniej 2 metrów z nawierzchnią z betonu asfaltowego. Planowany jest też chodnik szeroki na co najmniej 1,5 m, z betonowej kostki.
- Po obu stronach jezdni zaplanowano też pasy zieleni z nasadzeniami, zaś umiejscowienie drzew ma być tak zaprojektowane, aby na pasie zieleni powstała rezerwa pod równoległe miejsca postojowe - dodają urzędnicy. - Warto dodać, że nowy odcinek drogi otrzyma też nowe odwodnienie uliczne z powierzchniowym rozprowadzeniem wód deszczowych.
To konieczne, ponieważ w tym rejonie miasta nie ma sieci kanalizacji deszczowej. Zaplanowano też wykonanie nowego obwodu oświetlenia z oddzielnym układem pomiarowym. W ramach inwestycji powstaną nowe zatoki autobusowe, ich lokalizacja będzie konsultowana z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacji. Wykonawcą opracowania dokumentacji projektowo - kosztorysowej odcinka obwodnicy została Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM ze Szczecina, która zlecenie wykona za prawie 213 tysięcy złotych. Projekt ma być gotowy do połowy przyszłego roku.
- Nowa droga odciąży centrum miasta - mówią samorządowcy ze Stargardu. - Ruch tranzytowy dzięki niej zostanie zdjęty z dziś najbardziej obciążonych arterii takich jak ul. Wyszyńskiego czy Pierwszej Brygady.