Razem przeciw smogowi. Program EKOlogiczni w biznesie. Firmy i instytucje oszczędzają, prąd, wodę,... papierowe ręczniki
Wiata rowerowa zachęcająca pracowników do zamiany czterech kółek na dwa, energooszczędne oświetlenie w magazynie i oczyszczacze powietrza w biurach, zachęcanie klientów i partnerów biznesowych do troski o środowisko - to rozwiązania wprowadzone w opolskiej firmie Higma Service.
Wyróżnia ją to, że - w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu - prowadzi program edukacyjny EKOlogiczni w biznesie, na który pozyskała finansowanie ze Szwajcarsko-polskiego programu współpracy.
Program dedykowany jest firmom i instytucjom, które prowadzą bądź chcą wprowadzić ekologiczne rozwiązania w swojej działalności.
- Przygotowaliśmy dekalog ekologicznych zachowań, do których wdrażania zachęcamy firmy przystępujące do programu - mówi Monika Latek, z działu marketingu Higma Service z Opola, która zajmuje się dystrybucją środków czystości i higieny tj. systemów dozowania, maszyn czyszczących i środków higienicznych dla przedsiębiorstw z sektora hotelarskiego oraz gastronomicznego ale też m.in. instytucji takich, jak szpitale, szkoły czy przedsiębiorstw produkcyjnych.
Wspominany dekalog rozpisany jest na czynności, zachowania, jakie powinny im towarzyszyć, wreszcie - korzyści, jakie można osiągnąć.
I tak np. „wchodząc do firmy korzystaj z mat wejściowych” (czynność) - „połóż na zewnątrz i wewnątrz wejścia firmowego maty podłogowe” ( zachowanie), „wydłużasz żywotność podłogi, oszczędzając koszty jej wymiany i środków czystości; zwiększasz bezpieczeństwo w firmie, ograniczasz zużycie materiałów sztucznych i naturalnych (korzyść).
albo: „wycierając ręce, używaj nie więcej niż dwóch odcinków ręcznika papierowego” - „zaopatrz łazienkę w dozownik i ręcznik papierowy, którego odcinek wystarczy na optymalne wytarcie dłoni” - „minimalizujesz zużycie produktów, odpadów oraz koszty z tym związane”
- Przypominamy, żeby korzystać z wody w sposób kontrolowany, używać energooszczędnego oświetlenia czy też zgniatać odpady przed ich wyrzuceniem - dodaje Monika Latek. - Zainteresowanie programem systematycznie rośnie, co pokazuje, że temat ochrony środowiska zyskuje na popularności wśród przedsiębiorców i instytucji - ocenia.
Dotychczas do programu dołączyło 240 firm i instytucji z całej Polski.
Wdrażanie ekologicznego dekalogu Higma Service zaczęła od samej siebie.
Na czym to polega, więcej w materiale.