Znamy koncepcje modernizacji drogi z wschodu na zachód miasta.
Dokładnie za tydzień, a więc 11 marca ratusz rozpocznie dwutygodniowe konsultacje społeczne w sprawie przebudowy trasy W-Z na odcinku od Węzła Zachodniego przez ulice Pileckiego, Artyleryjską i Kamienną do Węzła Wschodniego. Ma to być jedna z najważniejszych inwestycji drogowych obok modernizacji ulicy Grunwaldzkiej oraz budowy torowiska na odcinku od ronda Bernardyńskiego do Kujawskiego.
- Chcemy pokazać mieszkańcom, jak przygotowujemy się do tej inwestycji i w jaki sposób ją planujemy - mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.
Drogowcy przyznają, że w tej chwili ruch na ulicy Kamiennej jest najbardziej natężony. - Samochody na pewno nie mogą poruszać się płynnie. Dlatego przygotowujemy tą bardzo ważną inwestycję - nie kryje Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Na biurku drogowców są już gotowe trzy warianty, według których miałaby odbyć się modernizacja. W każdym z nich uwzględniono budowę drugiego mostu nad Brdą. Poza tym pierwszy pomysł zakłada modernizację skrzyżowań, które znajdą się na jednym poziomie. W drugim wariancie zaplanowano wybudowanie węzłów dwupoziomowych. Trasa główna poprowadzona zostałaby pod ulicami poprzecznymi (Gdańską, Sułkowskiego i alejami Wyszyńskiego). W trzecim wariancie skrzyżowania również znalazłyby się na dwóch poziomach, lecz trasa W-Z wiodłaby nową estakadą. Poza tym koncepcja przewiduje modernizację Węzła Wschodniego, wraz z wybudowaniem tam parkingu typu Park & Ride oraz budowę wiaduktu przy zakładach Pesa.
Drogowcy szacują, że najdroższy wariant z estakadami i tunelami może kosztować nawet 780 milionów złotych. Najtańszy z kolei 520 milionów.
Wnioski w sprawie konsultacji będzie można znaleźć na stronie internetowej www. bydgoszcz.pl oraz w siedzibie ZDMiKP.