Program komputerowy mistrzem w... blefowaniu
To, że programy komputerowe potrafią grać w gry strategiczne (warcaby, szachy, Go itp.), nikogo już nie dziwi. W końcu rozgrywka taka opiera się na logicznym rozumowaniu, a tej umiejętności nikt komputerom odmówić nie może. Jednak wydawało się do niedawna, że programy komputerowe nie potrafią skutecznie i sugestywnie oszukiwać, co w pokerze i innych podobnych grach nazywane jest elegancko blefowaniem.
Tę kolejną barierę w rozwoju (?) sztucznej inteligencji pokonali naukowcy z Uniwersytetu w Pittsburghu. Stworzyli oni program o nazwie Libratus, który miał się nauczyć grać w pokera. Program rozegrał kilka partii z ludźmi, oczywiście przegrał - ale poznał zasady. Potem doskonalił swoje metody działania grając sam ze sobą. Tysiące razy! Następnie stanął ponownie do rozgrywki z ludźmi, czterema mistrzami gry w pokera o ustalonej renomie.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień