O nowoczesnych metodach nauczania
Niemal 250 nauczycieli języków obcych z województwa brało udział w projekcie „Coaching i tutoring - w stronę nowoczesnej pracy dydaktycznej”.
Jednym z jego efektów jest publikacja, w której zawarto rozprawy naukowe i metodyczne oraz autorskie programy nauczania i relacje z wizyt studyjnych. W gronie autorów jest nauczycielka ZS1 w Golubiu-Dobrzyniu Ewa Tułodziecka.
- Metoda tutoringu to indywidualna relacja między nauczycielem a uczniem. Nauczyciel koncentruje się na konkretnych potrzebach i problemach młodego człowieka, rozbudza motywację do samorozwoju.Tematyka i obszary pracy są uzależnione od zainteresowań ucznia - wyjaśnia pani Ewa.
Finał projektu nastąpił podczas konferencj zorganizowanej w Departamencie Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. Podczas niej dwoje nauczycieli z województwa, w tym Ewa Tułodziecka wygłosiło referaty. - Projekt zakładał wyposażenie nauczycieli w umiejętności pracy metodą coachingu i tutoringu poprzez uczestnictwo w szeregu szkoleń, m.in. dotyczących oceniania kształtującego, i pisania programów nauczania - dodaje Ewa Tułodziecka.
W ramach projektu zorganizowano też. trzy wizyty studyjne - w Finlandii i w Niemczech. Pojechało na nie 93 nauczycieli z regionu.