Jeśli wybieracie się Państwo na majówkę do Wisły, sprawdźcie lepiej połączenia kolejowe. Z powodu remontu DW 941 dojazd samochodem trzeba okupić długim staniem w korku. Na szczęście na trasie do Wisły Koleje Śląskie przygotowują pojemniejsze składy.
Turyści wybierający się do Wisły coraz mocniej zaczynają odczuwać skutki remontu drogi wojewódzkiej 941 na odcinku Ustroń - Wisła, gdzie w trzech miejscach obowiązuje ruch wahadłowy. W czwartkowe południe z powodu ogromnego natłoku samochodów ruch w obu kierunkach został sparaliżowany i konieczne było wezwanie policjantów, którzy kierowali ruchem.
Krzysztof Pawlik, oficer prasowy cieszyńskiej policji przyznaje, że ta sytuacja miała charakter interwencyjny, gdyż konieczne było udrożnienie przejazdu i nie jest planowane, żeby takie patrole policyjne były na stałe. Dodaje, że kierowanie ruchem na remontowanym odcinku DW 941 jest w kwestii zarządcy tej drogi (także wykonawcy prac), który w razie potrzeby może wystawić osoby do sterowania ruchem.
Burmistrz Wisły Tomasz Bujok przyznaje, że są w ciągu dnia godziny, w których dojazd do Wisły jest szczególnie utrudniony - np. między 15.00, a 16.00 gdy sporo osób wraca do domów z pracy.
- Oczywiście, że obawiamy się tych utrudnień, jakie nas czekają. Ale ten remont wszyscy musimy jakoś przeżyć, wiemy, jak jest ważny - przyznaje.
Radzi, by planując podróż do Wisły wyjechać sobie wcześniej, niż zakładaliśmy. Co jeśli i tak staniemy w korku?
- Nie dajmy się zwariować, że 15-30 minut w korku to jakiś armagedon. U nas to efekt remontu drogi, a są miasta, w których takie korki to codzienność - wskazuje.
Alternatywą w dotarciu do Wisły jest transport kolejowy, zwłaszcza, że turyści na trasie Katowice - Wisła mają do dyspozycji kilka połączeń. Dodatkowym atutem jest efektownie wyremontowany budynek dworca Wisła Uzdrowisko z poczekalnia i toaletami.
Ze względu na zbliżający się długi weekend Koleje Śląskie przygotowały bardziej pojemny tabor na najbardziej popularne kierunki - dotyczy to przede wszystkim kursów do Wisły oraz Żywca i Zwardonia. Połączenia do i z Wisły będą obsługiwane przez tzw. „długie elfy” składające się z aż sześciu członów.
- Każdy taki pociąg zapewnia łącznie ponad 550 miejsc, w tym ok. 280 miejsc siedzących - informują przedstawiciele KŚ. W niektórych przypadkach w trasę z Katowic do Wisły wyjadą też połączone składy pociągów.