Łódzkie Modopolis dla niezależnych projektantów i młodych marek
Po raz trzeci odbędzie się w Łodzi Forum Mody Polskiej - Modopolis. Branżowe wydarzenie z warsztatami, panelami i dyskusjami zaplanowano na dni 6-7 listopada w Fabryce Sztuki.
Forum to branżowe spotkanie niezależnych modowych projektantów i producentów. Organizatorzy, jak podkreślają, największy nacisk kładą na edukację i rozwój biznesów.
- Po raz kolejny spojrzymy na modę przez pryzmat jej odpowiedzialności społecznej czy oddziaływania na środowisko. Jednak forum to przede wszystkim biznesowe ujęcie mody, dlatego program oprócz rozmów w czasie paneli, wypełnią warsztaty, pomagające w rozwijaniu marki i poszukiwaniu kierunków jej rozwoju - mówi Maria Sobczyk, dyrektor programowa Modopolis.
Oprócz spotkań w przestrzennych salach Fabryki Sztuki, w programie znalazło się też wydarzenie online. W piątek, 6 listopada, Mariola Borowska poprowadzi warsztat „Jak dobrze żyć z wujkiem Google?”. Warsztatowy charakter będzie miało również spotkanie prowadzone przez Agatę Rudnicką: „Potrzeby i oczekiwania konsumenta w świecie zrównoważonej mody”. Ekspertka zajmująca się problematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju poprowadzi też panel „Od fast fashion do… - kierunki rozwoju branży odzieżowej”, w którym jako goście wezmą udział: Anna Miazga (LPP), Ewelina Antonowicz (Fashion Revolution), Małgorzata Koszewska (Politechnika Łódzka).
Drugiego dnia forum, w sobotę 7 listopada, uczestnicy będą rozmawiać o rozwijaniu marki modowej w warunkach nowej ekonomii, w czasie warsztatów prowadzonych przez Bartosza Ladrę, stratega biznesu, współzałożyciela marki Elementy. Z kolei Michał Koszek, stylista i dziennikarz, podpowie jak przygotować sesję profesjonalną sesję mody. Natomiast w panelu prowadzonym przez Dorotę Stępniak, na temat wartości, które pozwalają przetrwać kryzys, dyskutować będą Grzegorz Słupianek (Art Dress), Kamila Kończak (Big Picture), Julia Turewicz (Nago).
Tematowi projektowania bez wykluczania poświęcone będą warsztaty i panel prowadzone przez Agatę Etmanowicz - mają one pozwolić spojrzeć na proces projektowania, produkcji, a nawet komunikowania marki z perspektywy jej odbiorców, którzy często zderzają się z barierami, jakie stawia przed nimi sektor mody.
Program forum zamyka panel „Pionierzy” prowadzony przez Tomasza Armadę, który do dyskusji zaprosił przedstawicieli różnych pokoleń projektantów z Polski i świata, o odmiennych doświadczeniach i drogach zawodowych. Wśród gości jest m.in. Monika Surowiec, założycielka marki Saint Warsaw.
- Nasze wydarzenie ma służyć profesjonalizacji sektora kreatywnego ze szczególnym uwzględnieniem branży modowej - podkreśla Maciej Trzebeński, dyrektor Fabryki Sztuki. - Zapraszamy projektantów, młode marki modowe i innych zainteresowanych. W tych trudnych czasach będzie to wydarzenie nie tylko mądre i potrzebne, ale organizacyjnie zrobimy wszystko, by również bezpieczne.
Rozpoczęła się już rejestracja uczestników przedsięwzięcia - formularz można znaleźć na stronie modopolis.pl. Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień