Czytelnik zapytał, kiedy będzie remontowana linia kolejowa Kluczbork - Oleśnica. Dziś pociągi wloką się tam, wydłużając czas podróży. - Podróżuję tym pociągiem codziennie do Wrocławia z Kluczborka. Od Oleśnicy pociąg mknie jak szalony, ale odcinek Kluczbork - Oleśnica to koszmar, pociąg wlecze się niemiłosiernie - pisze pan Tomasz.
Czytelnik porównuje: z Wrocławia do Opola jest ok. 106 km i pociąg jedzie od 45 do 65 min. Z Wrocławia do Kluczborka jest ok. 112 km, a pociąg jedzie blisko 120 min. Czyli na podobnej trasie różnica sięga prawie 70 min. - Mieszkańcy Kluczborka również zasługują na godne (szybkie) połączenie do Wrocławia. Fatalny i przestarzały stan taboru zostawiam na boku. Uważam, że podróż Wrocław - Kluczbork nie powinna trwać dłużej niż maks. 65 min - podkreśla Czytelnik.
O szanse remontu linii Kluczbork - Oleśnica zapytaliśmy PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Rzecznik spółki Mirosław Siemieniec informuje, że w ramach prac planistycznych dla perspektywy finansowej 2021-2027 rozważany jest remont linii kolejowej nr 143 Kluczbork - Oleśnica - Wrocław Mikołajów. Projekt podzielono na dwa etapy. Zostały już opracowane projekty budowlane na odcinek Kluczbork - Namysłów - granica woj. dolnośląskiego - Oleśnica - Wrocław Sołtysowice. Projekty budowlane dla odcinka Wrocław Sołtysowice - Wrocław Mikołajów są w opracowaniu.
Ponadto dla odcinka Kluczbork - Namysłów - gr. województwa - Oleśnica złożono wnioski o decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej. Pouzyskaniu tych dokumentów będzie procedowany wniosek o pozwolenie na budowę.
Słowem PKP PLK SA przygotowują dokumentację. A realizacja projektu zależy od tego, czy zostanie zapewnione finansowanie