Inwestycje w sieć kolejową na Pomorzu powinny pociągnąć za sobą znaczące zmiany w ofercie połączeń pociągów w naszym regionie. Aby wykorzystać realizowane inwestycje do maksimum, siatka połączeń powinna wyglądać nieco inaczej niż obecnie.
Pomorze spośród wszystkich regionów w Polsce (z Mazowszem włącznie) posiada największy potencjał do rozwoju kolejowych przewozów aglomeracyjnych. Licząc łącznie linię Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz „starą” linię SKM, daje to 50 km torów całkowicie wydzielonych dla ruchu aglomeracyjnego. Poza tym, zmodernizowane zostały w ostatnich latach magistrale kolejowe do Warszawy i Poznania przez Bydgoszcz, wyremontowano trasy z Gdyni do Kościerzyny (fragment legendarnej „magistrali węglowej”) wraz z odnogą do Kartuz, a także trasa z Redy do Helu. Za kilka tygodni zakończą się remonty tras z Ustki przez Słupsk do Szczecinka i z Malborka do Grudziądza.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień