Euro 2016. Już daje zarobić [wideo]
W pierwszej połowie czerwca oczy fanów piłki nożnej skierują się na francuskie stadiony. Nasi handlowcy już teraz zerkają na firmowe konta.
Na Euro 2016 na pewno zarobią nasi piłkarze i żona najpopularniejszego z nich - Anna Lewandowska. Mając sławnego męża, przeżywa swoje „pięć minut”. Występuje w reklamie banku, który jest partnerem transmisji meczów reprezentacji Polski.
Jednak również inni, m.in. handlowcy, chcą wzbogacić się na zbliżających się wielkimi krokami Mistrzostwach Europy w Piłce Nożnej 2016.
- Rzeczywiście, każde takie wydarzenie jest dla kibiców okazją do zakupienia futbolowych gadżetów czy akcesoriów w narodowych barwach - opowiada Michał Sikora, rzecznik Tesco. - Do naszych sklepów zawitały więc odpowiednie produkty. Im bliżej Euro, tym coraz większą popularnością cieszyć się będą: piłki, szaliki, opaski, czapeczki, koszulki w biało-czerwonej kolorystyce czy gry z serii „Piłkarzyki”. Mamy również specjalną edycję kolekcjonerską piłek i plecaków.
Jednak lista artykułów, bez których podczas piłkarskiego święta ani rusz, jest dłuższa. Wystarczy wybrać internetowy sklep sportowy i znajdziemy tam np.: breloki do kluczy z polską flagą (4,99 zł), flagi samochodowe (4,99 zł), zwykłe flagi (9,99 zł), smycze (7,99), trąbki (9,99 zł), kapelusze (26,99 zł), czapki z daszkiem i czapki cylinder Polska (34,99 zł) czy nawet getry (59,99 zł). W innym oglądamy okolicznościowe kubki, farbki, maskotki, ręczniki, poduszki z podobizną Roberta Lewandowskiego. Jest tego naprawdę sporo, a fantazja producentów nie zna granic.
Jednak nie tylko gadżety dobrze się w tym czasie sprzedają, również m.in. telewizory, szczególnie takie, które gwarantują lepszy obraz. Niektórzy kibice mocno złapią się za portfele, ponieważ to wydatek w wysokości kilku tysięcy złotych.
Apel do "Lewego" przed Euro 2016: - Robert będziesz kopany, ale wytrzymasz to. Jesteś najlepszy na świecie.
TVN24
- Obserwujemy rosnące zainteresowanie telewizorami powyżej 50 cali w technologii 4K Ultra HD - informuje Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert. - Takie modele gwarantują rozdzielczość czterokrotnie większą niż w przypadku zwykłego telewizora HD. Przekłada się to na szczegółowość, głębię oraz czystość obrazu i potęguje wrażenie bezpośredniego uczestniczenia w oglądanym widowisku sportowym. Fani piłki nożnej o tym wiedzą i z pewnością, im bliżej rozpoczęcia Euro 2016, tym pokusa wymiany telewizora na nowy będzie większa.
Podobne spostrzeżenia ma konkurencja: - Jak zwykle przy okazji wydarzeń sportowych rośnie popularność telewizorów - dodaje Wioletta Batóg, rzecznik Media Saturn.
Oczywiście o tym, ile ostatecznie ich się sprzeda, zdecyduje to, jak długo Polska będzie obecna w mistrzostwach. Im dłużej, tym handel zanotuje większe zyski.
Podczas Euro, tradycyjnie, zarobią piwne koncerny, a przy okazji puby. Regionalne już się do tego wydarzenia od dawna przygotowują.- Będziemy mieli specjalną strefę kibica - zdradza Arkadiusz Grochowski, menedżer Pubu Kredens w Toruniu. - Zaproponujemy relacje wszystkich meczów reprezentacji Polski i, w miarę możliwości, również innych drużyn. Mamy 15 telewizorów, ale w najbliższym czasie zamontujemy kolejne.
Swój biznes do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej 2016 przygotowuje także klub i kręgielnia Lucky Star we Włocławku. - Oczywiście, że będzie można oglądać u nas mecze na żywo, zarówno w telewizorach, jak i na rzutnikach - zaprasza Michał Sutorowski, pracownik Lucky Star. - Zaproponujemy dodatkowe atrakcje dla kibiców, ale nie zdradzę szczegółów.