Dekoracja miasta na Światowe Dni Młodzieży powstanie za ponad 727 tysięcy złotych
Przestrzeń miasta. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozstrzygnął przetarg na udekorowanie placów i ulic Krakowa z okazji ŚDM, które odbędą się w ostatnim tygodniu lipca.
Pielgrzymów powitają billboardy i tysiące flag. Potrzebne jest też oznakowanie informacyjne. Wszystko będzie kosztować ponad 727 tys. zł.
Na materiałach promocyjnych znajdzie się m.in. wizerunek papieża Franciszka oraz patronów ŚDM: św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.
Autor: Joanna Urbaniec
Flagi oraz wielkie billboardy mają ozdabiać Kraków od czerwca do połowy sierpnia. Zostaną wykonane w czterech oficjalnych kolorach ŚDM: żółtym, białym, niebieskim i czerwonym.
Na terenie miasta pojawi się też 1500 tablic informacyjnych zamontowanych na słupach oświetleniowych. Ma być również 150 przenośnych punktów informacyjnych.
Potrzebnych będzie także 675 drogowskazów ułatwiających komunikację i orientację w terenie. Zostaną one ustawione w newralgicznych punktach i na skrzyżowaniach. Wyprodukowanych zostanie też 300 niebieskich rękawic wykonanych z pianki, które mają umożliwiać lepszą identyfikację wolontariuszy informacyjnych w tłumie. W specjalny sposób - tzw. standami (konstrukcjami z trzech ścian) - oznaczone zostaną ważne zabytki.
Przetarg dotyczący dekoracji na ŚDM podzielono na trzy części. Wygrały firmy: FPH Lux-Pol z Tychów (wykona pierwszą część, zaproponowała za to 486 tys. zł), Perfect Light z Krakowa (druga część, 61,8 tys. zł) i NewLook Advertising z Warszawy (trzecia część, 180 tys. zł).
ZIKiT uzasadnił, że wybrał tych wykonawców, bo ich oferty są najkorzystniejsze cenowo i mieszczą się w finansach, jakie zamawiający przeznaczył na wykonanie dekoracji.
Podstawą prawną do ogłoszenia przetargu była ustawa o szczególnych rozwiązaniach dotyczących organizacji wizyty papieża Franciszka w Polsce oraz ŚDM.