Budżet obywatelski
Urząd Miejski w Słupsku rozpoczął pracę nad kolejną edycją Słupskiego Budżetu Partycypacyjnego w mieście.
W czwartek, 2 lutego, zakończył się nabór mieszkańców do Zespołu ds. Słupskiego Budżetu Partycypacyjnego 2018. Jak się dowiedzieliśmy, taką chęć zgłosiły tylko trzy osoby, które wejdą do tego zespołu bez dalszych działań konkursowych. W sumie w tym roku w zespole będzie pracowało 9 osób: po dwóch przedstawicieli prezydenta, organizacji pozarządowych i radnych oraz trzech mieszkańców. Ci ostatni, aby zgłosić się do prac w zespole, musieli tylko wypełnić odpowiedni formularz i uzupełniony elektronicznie wysłać na adres: m.wegrzyn@um.slupsk.pl bądź przynieść wypełniony w formie papierowej do wydziału dialogu i komunikacji społecznej.
- Dane personalne osób, które weszły do zespołu, upublicznimy po jego pierwszym spotkaniu - zapowiada Monika Węgrzyn z wydziału dialogu i komunikacji społecznej. Członkowie zespołu będą pracować nad nowym regulaminem Słupskiego Budżetu
Partycypacyjnego. Chodzi m.in. o uwzględnienie sygnałów ze strony mieszkańców, którzy w ubiegłym roku byli niezadowoleni z tego, że szkoły zdominowały głosowanie w sprawie projektów dotyczących modernizacji infrastrukturalnych.
Po opracowaniu projektu regulaminu odbędą się jego konsultacje społeczne. W maju będzie można zgłaszać projekty do SBP na 2018 roku. W czasie wakacji urzędnicy będą je analizować. Prawdopodobnie we wrześniu odbędzie się głosowanie, a w październiku poznamy jego wyniki. Zainteresowani o szczegóły mogą pytać w wydziale dialogu i komunikacji społecznej (pok.
105), tel. 59 848 83 38.