Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej na Podkarpaciu może być droższa o kilkaset milionów złotych
617 mln zł jest warta najniższa oferta na budowę Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej, która połączy Rzeszów z okolicznymi miejscowościami. To o prawie 300 mln zł więcej, niż koszt inwestycji szacuje PKP PLK S.A.
Potężne przedsięwzięcie obejmuje modernizację istniejących już linii kolejowych, budowę zupełnie nowej, która doprowadzi z Rzeszowa do portu lotniczego w Jasionce, a także wykonanie infrastruktury wzdłuż torów – głównie przystanków i parkingów dla samochodów i rowerów. Nasze województwo będzie realizować go wspólnie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i 16 podkarpackimi gminami. Umowy między partnerami zostały podpisane jesienią ubiegłego roku. Następnie PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na budowę kolei. Właśnie otwarto oferty od firm zainteresowanych tą inwestycją.
W dalszej części artykułu m.in.:
Niezależnie od przetargu na samą kolej, swoje inwestycje prowadzą samorządy, które biorą udział w projekcie. To 16 gmin położonych wzdłuż linii kolejowej biegnącej od Przeworska do Dębicy i od Kolbuszowej do Strzyżowa przez Rzeszów.
Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.
-
Prenumerata cyfrowa
Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.
już od
3,69 ZŁ /dzień