Brak półprzewodników uderza w opolskie fabryki części samochodowych

Czytaj dalej
Fot. Radosław Dimitrow
Radosław Dimitrow

Brak półprzewodników uderza w opolskie fabryki części samochodowych

Radosław Dimitrow

Kryzys na rynku mikrochipów sprawił, że firmy, które produkują części samochodowe, mają kłopoty. Dostają mniej zleceń, więc potrzebują mniej rąk do pracy.

Większe zapotrzebowanie na układy scalone zaczęło się z końcem ubiegłego roku, w momencie, gdy gospodarki wielu krajów zaczęły się odbudowywać po pierwszych falach pandemii koronawirusa. Popyt zwiększył się tak gwałtownie, że fabryki produkujące elektronikę, nie były w stanie dostarczać chipów na czas. Problem trwa do dziś.

Pozostało jeszcze 78% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 3,69 zł dziennie.

    już od
    3,69
    /dzień
Radosław Dimitrow

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2025 Polska Press Sp. z o.o.

Dokonywanie zwielokrotnień w celu eksploracji tekstu i danych, w tym systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z niniejszej strony internetowej, w tym ze znajdujących się na niej publikacji, przy użyciu oprogramowania lub innego zautomatyzowanego systemu („screen scraping”/„web scraping”) lub w inny sposób, w szczególności do szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez wyraźnej zgody Polska Press Sp. z o.o. w Warszawie jest niedozwolone. Zastrzeżenie to nie ma zastosowania do sytuacji, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe. Szczegółowe informacje na temat zastrzeżenia dostępne są tutaj.